Ahad, 13 Jun 2010

white balance







Hari ini saya mengambil gambar nightlanscape pada waktu malam.
Selain bermain dengan Shutter Speed , Saya juga mengunapakai mode white balance.
contoh 1.



OK. dalam mode whitebalance saya tidak menggunakan auto,sebaliknya saya guna  colour temp skala 10000, dan inilah hasil diperolehi..

Contoh 2;



Gambar ini saya gunakan mode auto white balance..nampak sedikit warm.Bergantung kepada individu untuk mencuba sesuatu kelainannya.
saya sertakan sedikit profile bagi gambar gambar tersebut.

Camera: Canon EOS 5D Mark II

                                                        Exposure: 15second
                                                        Aperture: f/8.0

                                                        Focal Length: 17 mm

                                                        ISO Speed: 100

                                                        Exposure Bias: 0 EV

                                                        Flash: Off, Did not fire


                                                        Exposure Program: Shutter speed priority AE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan