Khamis, 19 Ogos 2010

Pasar Ramadhan

Beberapa hari yang lepas saya sahaja berjalan ke Pasar Ramadhan di komplek PKNS bangi.
Kebetulan sahabat saya zam zamri a.k.a Langau kota mengajak menembak bersama.
Agak sukar juga mengambil gambar dalam keadaan bersesak sesak, tambahan hendak mengambil angle yang menarik disitulah ada penghadang, berdiri lama sikit meyebabkan orang lain tersekat sama.


beberapa keping gambar yang sempat di snap..




Diwaktu inilah kita diuji untuk mengambil gambar dalam kaedah pemilihan setting yang betul dan pantas.
Pemilihan lense juga memainkan peranan yang besar.
.....Mungkin saya kena datang semula.....

2 ulasan:

  1. Adakah fokus anda situasi PARAm ataupun makanan.. kalau situasi PARAM saya kira anda berjaya walaupun belum sepenuhnya..

    Kalau fokus anda tentang makanan.. saya belum dapat rasa feel dia..Cuba lagi..tentang makanan anda kena rasa sampai ke feel titisan air di pembungkus air2 tersebut.. sehingga pada feel setiap titis minyak yg digunakan utk masakan murtabak..

    sekian..

    dr pengkritik no 4 anda.. hehehe...

    BalasPadam
  2. tima kaceh atas pandangan anda. saya menyukainya.
    mengambil gambar dalam keadaan sebegini sememang nya amat sukar untuk memfokus dari fikiran hingga ke kamera..he he he..
    kadang2 tercari2 setting apa yang paling sesuai bila berada di momment yang memerlukan kepantasan...
    teruskan memberi pandangan dalam blog ini...

    BalasPadam